VoIP centrale thuiswerken

12 apr 2022 Algemeen

VoIP heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Gestart in het begin van de 21e eeuw, kende het zijn hoogtepunt tijdens de Coronapandemie in 2021 en 2022.
Naast de omvang van het gebruik van VoIP, is de technologie achter dit concept ook enorm verbeterd. Bedrijven als Zoom bieden een service aan die gespecialiseerd is in het vergaderen met meerdere personen tegelijk. Tools als een virtueel whiteboard, zogenaamde ‘break-out’ rooms en de mogelijkheid om aantekeningen te maken op de video-output maken het product tot een handige vergadertool.

Thuiswerken en VoIP

Vanwege het ‘gedwongen’ thuiswerken tijdens de pandemie, deden de bedrijven die VoIP aanboden goede zaken. Werknemers werkten -meer dan anders- vanuit huis. Geen tijd die je verliest door in de file te staan, genieten van zelf-gezette koffie, in gemakkelijke kleding achter je beeldscherm. Het was voor velen niet echt een straf om te thuiswerken.

Nu de maatregelen langzaam uitgefaseerd worden, blijft een deel van de ‘gedwongen thuiswerkers’ ook nu nog vanuit huis werken. Ook al zou het nu best mogelijk zijn om weer terug te keren naar kantoor. Ontwikkelingen die je niet ontgaan zullen zijn.
Vanuit het bedrijf gezien, zijn er natuurlijk wel zorgen als het gaat om thuiswerken. Is de kwaliteit die geboden wordt even goed als wanneer er ‘op de zaak’ gewerkt wordt? En er moet een keuze gemaakt worden welke technologie het bedrijf gaat gebruiken.

Tip: Alles-in-1 plug en play VoIP telefooncentrale

VoIP telefooncentrales in de Cloud

Natuurlijk kan een bedrijf kiezen voor een alles-in-een oplossing zoals Zoom of Skype. Maar ook wordt er tegenwoordig vaak gebruik gemaakt van VoIP in de Cloud. ‘Hosted VoIP’ wordt dat ook wel genoemd. Hiermee kun je bellen en gebeld worden middels een soort virtuele telefooncentrale in de Cloud (lees: het internet). Het grote voordeel is dat je daarbij niet je eigen telefoonnummer gebruikt, maar een telefoonnummer dat verbonden is aan het bedrijf waar je voor werkt.

Voor een vast bedrag per maand krijg je zo’n ‘virtuele telefooncentrale’ in de Cloud + een sim kaart of zelfs een vast toestel. Allemaal apparaten en technologieën die perfect op elkaar afgestemd zijn. Uiteraard geldt (zoals voor de meeste producten) : hoe hoger het bedrag dat je per maand betaalt, hoe meer telefoonnummers je ter beschikking hebt, hoe beter de service etc. etc.

Tip: VoIP vergelijken | Duidelijke transparante tariefstructuur

Voordelen

Een groot voordeel van zo’n Cloud-based telefooncentrale, vergeleken met een telefooncentrale die zich gewoon in een bedrijfspand bevindt, is dat deze centrale 100% geautomatiseerd is. ‘Conference calls’ met meerdere personen zijn absoluut makkelijker te organiseren met een VoIP centrale. Voicemail-to-email, het aanmaken van een gratis telefoonnummer voor klanten, geavanceerd video-bellen, het zijn allemaal zaken die een telefooncentrale in de Cloud een bedrijf kan bieden.

Ten slotte is dit soort telefooncentrales erg makkelijk ‘op te schalen’.
Stel dat je bedrijf een explosieve groei laat zien, je VoIP telefooncentrale groeit even makkelijk mee!

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

+